.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انهدام هشت باند کلاهبرداری در مازندران
فرمانده انتظامی مازندران از انهدام هشت باند کلاهبرداری در مازندران خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، سید محمود میرفیضی در جمع خبرنگاران گفت: کلاهبرداري و ساير جرائم مالي و اقتصادي نتيجه وقوع يک اشتباه و يا غفلت نیست، بلکه نتيجه يک فرايند آگاهانه، عمدي و فریبکارانه توسط افرادی سودجو براي کسب منفعت و موقعيت به شکل خلاف قانون ‌است.

وی توسل به روش های متقلبانه، سو نيت و قصد فريب را از جمله خصوصیت کلاهبرداران عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اکثر این افراد دارای ظاهري آراسته و قدرت بيان فوق العاده اي هستند که با مهندسی اجتماعی و کسب اعتماد طعمه های خود اقدام به کلاهبرداری از آنان می کنند.

میرفیضی از کشف 140 میلیارد ریالی کلاهبرداری ها در استان مازندران طی 11ماهه سال 1396خبر داد و گفت: در این رابطه هشت باند کلاهبرداری توسط پلیس آگاهی این فرماندهی و دیگر عوامل انتظامی شناسایی و متلاشی شد .

وی از کشف 85 درصدی کلاهبرداری ها در سطح استان طی این مدت خبر داد و اظهار داشت: بیشترین جرائم کلاهبرداری مربوط به کلاهبرداری با استفاده از مدارک جعلی و اخذ دسته چک بانکی، صدور چک بلامحل و کلاهبرداری های اینترنتی کارت به کارت بوده است .

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به این که کلاهبرداری های اینترنتی و کلاهبرداری با چک های جعلی، فاقد اصالت و بلامحل از متداول ترين روش هاي کلاهبرداري است به شهروندان توصیه کرد: ضمن پرهیز از توجه به تماس هایی با پیغام برنده شدن آنان در مسابقات پیامکی، هوشياري در معاملات اقتصادی و تأمل در انجام معاملات وسوسه‌ انگيز از پذیرش چك‌هاي فاقد اصالت و خريد اشيا گرانقيمت از افراد ناشناس خودداری کنند.

و ی هشدار داد: افراد هیچ گاه رمز کارت عابر بانک خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

فرمانده انتظامی مازندران گفت:برای جلوگیری از سواستفاده کلاهبرداران و شیادان ضمن توجه به هشدارهای پلیسی در صورت برخورد با چنین افرادی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند . /ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.196 seconds.